Technologia

Produkty wysokiej jakości

Najważniejszą dla klientów kwestią jest jakość i niezawodność autobusów, która stanowi również podstawę świadczenia usług transportu ludności. Dzięki starannemu procesowi produkcji oraz najnowszym technologiom, firmie Yutong udało się osiągnąć idealne połączenie bezpieczeństwa, niezawodności, wygody, efektywności energetycznej z poprawą oddziaływania na środowisko oraz inteligentnymi systemami. Produkujemy nasze autobusy z pełnym zaangażowaniem, aby dostarczyć klientowi produkty najwyższej jakości.

Niezawodność i trwałość

Yutong, Twoja zaufana marka

Najważniejszą dla klientów kwestią jest jakość autobusów, która stanowi również podstawę generowania zysku operacyjnego. Dzięki starannemu procesowi produkcji oraz najnowszym technologiom, firmie Yutong udało się osiągnąć idealne połączenie bezpieczeństwa, niezawodności, wygody, efektywności energetycznej z poprawą oddziaływania na środowisko oraz inteligentnymi systemami. Produkujemy nasze autobusy wkładając w to całe serce.

Testy podwozia symulujące wszystkie możliwe warunki terenowe

Symulacja na hamowni posiadającej 6 poziomów ustawień wszystkich możliwych warunków sprawdza niezawodność ramy podwozia, osi, resorów, poduszek powietrznych, amortyzatorów, stabilizatorów poprzecznych itp.

Testy drogowe zmontowanych pojazdów

Takie bardzo wymagające badania mogą znacznie zwiększyć niezawodność pojazdu i jeszcze bardziej ograniczyć koszty serwisowania.

Testy wytrzymałościowe części i komponentów

Nieustannie pracujemy nad poziomem hałasu, wytrzymałości oraz odporności na uderzenia poprzez testy prowadzone na wieloosiowej hamowni o 6 stopniach ustawień.

Technika elektropowlekania

Najnowocześniejsza technika elektropowlekania firmy Yutong znacznie podnosi odporność autobusów na korozję i wpływa na ich trwałość. Opracowana i wykonana przez znaną na całym świecie firmę Dürr z Niemiec, linia do elektropowlekania nadwozi autobusowych osiągnęła zaawansowany globalnie poziom procesu produkcji oraz największą skalę i moce produkcyjne.

Efektywność paliwowa

II generacja systemu zarządzania termicznego silnikiem

Najnowsza generacja systemu zarządzania termicznego silnikiem, opracowana niezależnie przez firmę Yutong, może obniżyć zużycie energii przez autobusy o 5-10% więcej niż pierwsza generacja oraz o 10% w porównaniu do zwykłych silników.

Technologia dopasowania układu przeniesienia napędu do pojazdu

Firmie Yutong udało się zoptymalizować układ napędowy na podstawie wymagań dotyczących zasilania pojazdu w rzeczywistych warunkach oraz poprzez symulację technologii przeniesienia napędu, zatwierdzenie scenariuszy eksploatacyjnych klienta oraz technologii opon o niskich oporach toczenia.

Lekka budowa pojazdów

Waga autobusów wynosi o około 350 kg mniej niż innych pojazdów tego samego typu, co znacznie obniża zużycie paliwa. Dodatkowo poprawiona została odporność komponentów na korozję i wysoką temperaturę.

Mniejsze opory dzięki modelowaniu CATIA

Opory powietrza w autobusach Yutong są o około 10% niższe niż w innych pojazdach tego samego typu, co znacząco zwiększa oszczędność paliwa  i zmniejsza hałas generowany przez pojazdy.

Autobusy zasilane alternatywnymi źródłami energii

Firma Yutong stale wprowadza w życie filozofię ochrony środowiska i jest aktywnie zaangażowana w prace nad autobusami zasilanymi alternatywnymi źródłami energii. Firma opanowała wiele najważniejszych technologii alternatywnego zasilania autobusów i jest w stanie zapewnić najlepsze rozwiązania z zakresu mobilności dla autobusów elektrycznych.

Yutong wprowadziła również na rynek serie innowacyjnych produktów hybrydowych i w pełni elektrycznych, a jej wolumen sprzedaży autobusów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu na świecie.

Obecność

Ponad 310 miast

Roczny wolumen sprzedaży

24 000 szt.

Całkowity wolumen sprzedaży

Ponad 180 000 sztuk

Aby zapewnić pełne bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych poszliśmy jeszcze dalej niż kiedykolwiek wcześniej

Poprawa bezpieczeństwa pojazdów jest naszym najważniejszym i najbardziej konsekwentnie realizowanym dążeniem. Zgromadziliśmy bogate doświadczenia i dokonaliśmy wielu przełomów w zakresie technologii bezpieczeństwa dla pojazdów zeroemisyjnych oraz z sukcesem wdrożyliśmy je do naszych produktów. Dzisiaj nadal pracujemy nad doskonaleniem systemów bezpieczeństwa w pojazdach elektrycznych.

Technologia bezpieczeństwa 3S

Firma Yutong systematycznie analizuje wymogi dotyczące bezpieczeństwa technicznego autobusów napędzanych alternatywnymi źródłami energii w różnych środowiskach działania, co zaowocowało stworzeniem „Technologii bezpieczeństwa 3S”, najnowszej technologii bezpieczeństwa firmy Yutong przeznaczonej dla autobusów zasilanych alternatywnymi źródłami energii. Aby osiągnąć trzy cele bezpieczeństwa w zakresie odporności na wodę, bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zabezpieczenia przed porażeniem prądem elektrycznym, stanowiące filary „Technologii 3S”,firma Yutong przeprowadziła dogłębne badania bezpieczeństwa materiałów, szczelności oraz konstrukcji i stworzyła rozwiązania w takich obszarach, jak rozwój i produkcja, transport i przechowywanie, eksploatacja i serwisowanie, obsługa i monitorowanie, całościowo poprawiając poziom bezpieczeństwa autobusów elektrycznych.

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe
Bezpieczne ładowanie
Bezpieczne akumulatory
Zabezpieczenie przed porażeniem
Monitorowanie bezpieczeństwa
Odporność na wodę

Odporność na wodę

Poziom ochrony w pełni elektrycznego napędu spełnia wymogi IP68, a głębokość brodzenia pojazdów wynosi 500 mm.

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe

Z przodu i z tyłu pojazdu znajdują się strefy buforowe mieszczące komponenty elektryczne pod wysokim napięciem. Ponadto konstrukcja przeciwzderzeniowa pojazdu została wzmocniona, a części pod wysokim napięciem są chronione w przypadku kolizji. Do produkcji komponentów elektrycznego układu napędowego zostały użyte materiały o wysokim stopniu niepalności. Pełna izolacja przestrzenna i termiczna pomiędzy komorą zespołu baterii i przedziałem pasażerskim zapewnia pełne bezpieczeństwo nawet w przypadku zwiększenia temperatury w przestrzeni zespołu baterii.

Zabezpieczenie przed porażeniem

Brak odkrytych przewodów lub połączeń. Znajdujące się pod napięciem elementy obwodu są tak zaprojektowane, aby uniknąć bezpośredniego kontaktu. System monitorowania izolacji w czasie rzeczywistym uruchamia ostrzeżenia wizualne i dźwiękowe i automatycznie odcina zasilanie jeśli skuteczność izolacji spada poniżej poziomu ostrzegawczego.

Bezpieczne akumulatory

Pakiety baterii przeszły serię badań niszczących – poddawane były działaniu wysokiej temperatury, wody, spięcia, ściśnięcia, przeładowywane, przebijane itd. System zarządzania akumulatorami BMS monitoruje temperaturę, napięcie, przepływ prądu oraz ilość energii elektrycznej każdego ogniwa, posiada również odpowiadające im funkcje ostrzegawcze.

Bezpieczne ładowanie

W porównaniu do ładowania prądem zmiennym (AC), ładowanie prądem stałym (DC) stosowane przez Yutong jest znacznie bezpieczniejsze, ponieważ obywa się w izolacji od sieci elektrycznej. Wyposażone jest przy tym w aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa. Maksymalny prąd upływowy ładowania DC wynosi 10 mA, podczas gdy maksymalny prąd upływowy ładowania AC wynosi 30 mA.

Monitorowanie bezpieczeństwa

Monitorowanie kluczowych komponentów pozwala na zapobieganie wypadkom, przewidywanie długości życia akumulatora, klasyfikację usterek itp.

Przykłady eksploatacji

Warszawa, testy modelu Yutong U12 w Miejskich Zakładach Autobusowych

W okresie od maja 2023r. do maja 2024r. odbywały się testy Yutonga U12 w MZA Warszawa. W tym okresie zeroemisyjny autobus pokonał łącznie 79.700 km. W rekordowym dniu przejechał w trakcie dziennej zmiany 403 km zużywając średnio 0.63 kWh/km. Po zakończeniu zmiany stan baterii wynosił znakomite 21%. Średnie zużycie energii z rocznych testów wyniosło 0.89 kWh/km.

Białystok, dostawa 20 egzemplarzy modelu Yutong E12

Miasto Białystok dla spółek komunikacji miejskiej zakupiło 20 egzemplarzy modelu Yutong E12. Dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności i systemowi rekuperacji – umożliwiającemu odzyskiwanie energii podczas hamowania – na jednym ładowaniu pokonuje nawet 350 – 400 kilometrów. Elektrobus ma niskopodłogową konstrukcję, dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności.

Jelenia Góra, dostawa 20 egzemplarzy modelu E12

W Jeleniej Górze komunikację miejską obsługuje z powodzeniem  20 egzemplarzy modelu Yutong E12. To drugi po Białymstoku tak duży kontrakt.

Pułtusk, dostawa dwóch egzemplarzy modelu Yutong E7

W Pułtusku miała miejsce premierowa w Europie dostawa dwóch egzemplarzy Yutonga E7. Model, który mieli okazję poznać kibice podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze, to zeroemisyjny autobus o długości 7 metrów. Na jednym ładowaniu osiąga nawet 200 kilometrów, a dzięki rekuperatorowi energia jest odzyskiwana podczas hamowania. Pojazd łączy kompaktowe wymiary i zwrotność z funkcjonalnością, dysponując 13 miejscami siedzącymi oraz przestrzenią dla osób niepełnosprawnych. Jest także wyposażony w klimatyzację i elektryczne ogrzewanie.

Wałcz, dostawa 8 egzemplarzy modelu Yutong E9

Do Wałcza dostarczyliśmy 8 egzemplarzy modelu Yutong E9. Ten zeroemisyjny autobus pokonuje na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Ma 9 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu. Kontrakt obejmował również dostawę 4 mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek do elektrobusów.

Ostrowiec Świętokrzyski, dostawa 9 egzemplarzy modelu Yutong E9

Do Ostrowca Świętokrzyskiego Busnex Poland dostarczył 9 elektrycznych autobusów Yutong E9. Ten „elektryk” może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów, jest dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także posiada wydajny system klimatyzacji. Autobusy, które zakupił Ostrowiec Świętokrzyski, są wyposażone w tablice LED i LCD informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego oraz ładowarki USB. Samorząd inwestuje w zeroemisyjny tabor dzięki dofinansowaniu z realizowanego przez NFOŚiGW programu „Zielony Transport Publiczny”.